Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce cookies.

Człowiek Pralka zaraża Internautów

Opis projektu

Człowiek Pralka atakuje – kampania wirusowa dla CROPP

Dlaczego trzech mężczyzn w mundurach ugania się z bronią za człowiekiem przebranym za pralkę? Na to pytanie próbowały odpowiedzieć sobie setki tysięcy Internautów, odkąd kamery jednego z popularnych programów informacyjnych uchwyciły i pokazały na żywo absurdalną sytuację rozgrywającą się na sopockim molo. Obok akcji nie można było pozostać obojętnym, czego najlepszym dowodem było zaangażowanie dziennikarzy w studiu, komentujących na bieżąco wydarzenie.

Nagrania już tego samego dnia można było odnaleźć w sieci i z każdą godziną zyskiwały na popularności. Tylko w samym serwisie YouTube, w przeciągu kilku dni obejrzało je ponad 500 tysięcy Internautów (zanim zostały usunięte na życzenie TVN SA), a ponad 10 tysięcy Użytkowników portalu Facebook opublikowało je na ścianie swojego profilu. Wciąż rodziły się nowe spekulacje – czy była to zabawa zagubionych po juwenaliach studentów, czy może akcja promocyjna jednego z producentów AGD? Odpowiedź była jednak zupełnie inna...

Akcja stanowiła bowiem kontynuację wiosennej platformy kreatywnej odzieżowej marki CROPP. W kampanii przedstawiona została historia setek pralek, który przybyły na ziemię z kosmosu i stały się nosicielami groźnego wirusa Funky. Kamera programu informacyjnego przez przypadek zarejestrowała próbę zniszczenia jednej z nich. Wkrótce w sieci pojawił się pierwszy, oficjalny odcinek serii zatytułowanej „Pogromcy Funky”, a kilka dni później kolejne filmy. Każdy z nich cieszył się ogromną popularnością w sieci. Liczba subskrybentów kanału CroppTV w serwisie YouTube wzrosła o ponad 100%! 


Seria filmów zrealizowana została w konwencji ukrytej kamery. W poszczególnych akcjach udział brali przypadkowi przechodnie. Partyzanckie akcje realizowano miedzy innymi na sopockim deptaku, jednym z dużych blokowisk i w markecie ze sprzętem RTV/AGD. Za stworzenie koncepcji, scenariusza i realizację kampanii odpowiedzialna jest agencja Engine. Produkcją i montażem materiałów video zajął się dom produkcyjny OP1.

Akcja została szczegółowo opisana m.in. przez magazyn Szopek http://szopekmagazine.com/2011/05/30/czlowiek-pralka-od-croppa-w-tvn24/