Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce cookies.

Pure Evil - zła kampania dla marki CROPP

Opis projektu

Kampania Pure Evil została czterokrotnie nominowana do Złotych Orłów i zdobyła dwa wyróżnienia (kategorie moda i kampania społeczna) oraz Złotego Orła w kategorii kampania zintegrowana.

OPIS PROJEKTU

CROPP jest marką odważną i zaangażowaną, mającą własne zdanie i skupiającą wokół siebie indywidualistów. Dlatego poproszeni o kompleksowe opracowanie kampanii promującej kolekcję jesień/zima 2011 nie baliśmy się pójść pod prąd . Tu nie było miejsca na pięknych modeli i słoneczne plenery. Stworzyliśmy ekipę czworga niepokornych przyjaciół - miejskich partyzantów. Przemierzają oni miasto na rowerach, zazwyczaj pod osłoną nocy. Ich twarze kryją tajemnicze maski, a celem jest wymierzanie sprawiedliwości. Walczą z tym, co irytuje młodych ludzi – z pieszymi spacerującymi po ścieżkach rowerowych, kierowcami blokującymi przejścia dla pieszych czy właścicielami psów, którzy nie sprzątają po swoich pupilach.

Filmy viralowe

Od początku zakładaliśmy, że główny nacisk postawiony zostanie na użycie mediów umożliwiających ocenę i interakcję z grupą docelową. Najbardziej wyrazistym elementem kampanii stała się więc seria filmów viralowych, dokumentujących partyzanckie akcje ekipy Pure Evil. Pierwszy z nich opublikowany został 2 września wraz ze startem całości kampanii. Przedstawiał m.in. walkę z pieszymi na ścieżkach rowerowych oraz kierowcami blokującymi przejścia dla pieszych i parkingi rowerowe.

W ciągu kilku dni film stał się hitem w Internecie. Lawinowo rosła liczba wyświetleń i komentarzy. Internauci chętnie dzielili się nim na portalach blogach i portalach społecznościowych. Gazeta Wyborcza poświęciła akcji osobny artykuł (pisząc w jej kontekście o miejskich problemach rowerzystów). Ogromna popularność utwierdziła nas w przekonaniu, iż trafiliśmy na nośne tematy i odpowiednio zdefiniowaliśmy insighty ważne dla grupy docelowej marki CROPP. Co ważne, od samego początku nie ukrywaliśmy, że akcje stanowią część kampanii tej marki. Po dwóch tygodniach opublikowany został kolejny film. Tym razem tematem przewodnim stała się walka z właścicielami nie sprzątającymi po swoich pupilach… i znów wywołaliśmy burzliwą dyskusję.

W filmie udostępniliśmy również innowacyjną formę głosowania, umożliwiając Internautom wybór tematu kolejnego odcinka. Wykorzystaliśmy w tym celu funkcję interaktywnych hiperłączy (darmowego narzędzia dostępnego dla użytkowników serwisu YouTube). Po zakończonym głosowaniu zrealizowaliśmy produkcję odcinka poruszającego wybrany temat – walkę z osobami słuchającymi muzyki z telefonów komórkowych bez używania słuchawek. I to właśnie ten film pobił rekord całej serii Pure Evil. W ciągu 5 dni obejrzało go ponad pół miliona Internautów!

Wszystkie trzy filmy obejrzało łącznie ponad 1,5 miliona widzów a w czasie trwania kampanii liczba subrybentów wzrosła do 8,900. Kilkast tysięcy osób udostępniło filmy na swoich profilach Facebook, a wszystkie trzy stawały się hitami na portalach Wykop, JoeMonster, Milanos czy Kwejk. Każdy wywoływał burzliwe dyskusję prowadzoną na portalach społecznościowych, blogach i komentarzach pod filmami. Specjaliści z Brand24 oceniali wartość mediową działań związanych z kampanią wirusową na 3 miliony złotych.

Serwis internetowy

To już trzeci serwis internetowy realizowany dla marki CROPP. Tym razem wyróżnia go oryginalny układ i tajemniczy klimat. Symetryczny i uporządkowany layout stoi w opozycji do prezentowanych materiałów – mrocznych zdjęć i filmów przedstawiających ekipę Pure Evil. Oprócz materiałów związanych z kampanią – fotografii, klipów filmowych i filmów viralowych, serwis umożliwia zapoznanie się z pełną gamą produktów oferowanych w kolekcji jesiennej i zimowej. Mechanizm wyświetlania produktów powiązany jest z bazą sieci sklepów Klienta, dzięki temu możliwe jest sprawdzenie ich dostępności we wszystkich punktach. Serwis w oryginalny sposób prezentuje również stylizacje – Look Book to zestaw 12 filmów video 360 stopni, gdzie modele (członkowie ekipy Pure Evil) prezentują inspirujące zestawy. Dodatkowo co tydzień, prezentowany jest nowy set złożony z ubrań dostępnych w najnowszej kolekcji.
CROPP jest również jedną z najaktywniej działających marek w mediach społecznościowych w Polsce. Specjalnie stworzona podstrona „Social” integruje wszystkie społecznościowe aktywności marki – wpisy na portalu Facebook, ostatnio dodane filmy na YouTube oraz najnowsze artykuły na blogu CROPP.

Serwis CROPP

Serwis CROPP

Serwis CROPP

Kampania telewizyjna

W ostatnim etapie realizacji, kampania została wsparta emisją spotów telewizyjnych. Film został zmontowany na podstawie najpopularniejszych fragmentów akcji viralowych i odsyłał na kanał CROPP w serwisie YouTube.

Sesja zdjęciowa

Bardzo ważny element kampanii stanowi materiał wyprodukowany podczas sesji zdjęciowej w Berlinie – fotografie i krótkie klipy video autorstwa Łukasza Ziętka. Ich wyjątkowy charakter stanowi mocne przeciwieństwo klimatu znanego z kampanii marek modowych. Zdjęcia realizowane były w nocy, na pustych ulicach Berlina, w industrialnym otoczeniu. Twarze modeli ukryte były za jaskrawymi kominiarkami, a na większości ujęć pojawiają się na rowerach. Trzeba przyznać, że nieoceniony Łukasz Ziętek (który już po raz kolejny pracował dla marki CROPP) w doskonały sposób zrozumiał i zrealizował założenia opracowanego przez nas briefu. Zdjęcia trafiły do naszego serwisu internetowego oraz na witryny sklepów w Polsce i Europie