Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce cookies.

Olać tradycję – bitwa na farbę w dyngusa

Opis projektu

100 dziewczyn, 100 chłopaków i 200 litrów różnokolorowej farby. Taką alternatywną wersję obchodów lanego poniedziałku zaproponowała marka CROPP, organizując CROPP Colour Fight 2012. Na jej oficjalnym kanale YouTube pojawiła się właśnie widowiskowa relacja filmowa z tego wydarzenia:  

 Lany poniedziałek to tradycja znana w wielu krajach Europy Wschodniej. Wielu osobom kojarzy się jednak przede wszystkim z szarymi, zimnym dniem i ulicami miast pełnymi chuligańskich wybryków. CROPP zaproponował aby w ten dzień zorganizować wielobarwną walkę przypominającą hinduski festiwal kolorów Holi, przełamując ponurą rzeczywistość  tego dnia. Na specjalnie przygotowanym polu bitwy na terenie Stoczni Gdańskiej, fantazyjnie ubrani uczestnicy rozegrali pojedynek – dziewczyny wyrównując rachunki z dzieciństwa, chłopcy broniąc tradycji i męskiego honoru. Bitwę towarzyszył występ DJ-a, a każdy z uczestników otrzymał komplet prezentów od marki CROPP. Alternatywny sposób spędzania Dyngusa zaproponowany przez markę CROPP spotkał się z dużym zainteresowaniem ze strony mediów. Fragmenty bitwy pojawiły się m.in. w wieczornym wydaniu Faktów TVN 9 kwietnia.

Od momentu publikacji film z walki obejrzało kilkadziesiąt tysięcy osób. Każdy z widzów mógł wybrać jej zwycięzców korzystając z mechanizmu interaktywnych adnotacji w klipie video. Ostatecznie zwycięzcami zostały dziewczyny.

Organizacja eventu powierzona została agencji LIVE, zaś produkcja materiału wideo domowi produkcyjnemu Op1. Pomysłodawcą i koordynatorem całości projektu była agencja interaktywna Engine, od kilku lat obsługująca markę CROPP. Organizatorzy deklarują chęć organizacji kolejnej edycji wydarzenia w przyszłym roku.