Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce cookies.

Nowy serwis ENERGI

Opis projektu

Jedna z największych spółek energetycznych w Polsce – ENERGA, uruchomiła nowy serwis internetowy dostępny pod adres energa.pl. Za jego projekt i wdrożenie odpowiedzialna jest agencja Engine, od kilku lat kompleksowo obsługująca komunikację online z klientami tej marki.

Nowy serwis nie stanowi jedynie odświeżenia poprzedniej jego wersji. To całkowicie niezależna platforma, w której opracowano na nowo projekt graficzny, układ treści oraz interfejs użytkownika. W przypadku firm energetycznych, spore wyzwanie stanowi sposób ich funkcjonowania. Rynek odbiorców indywidualnych i firm regulują odrębne zasady i przepisy. Nowy serwis musiał uwzględnić te różnice i dla każdego segmentu klientów w czytelny sposób przedstawić dziesiątki ofert i promocji.

Podczas prac nad projektem, autorzy dużą wagę przywiązywali do użyteczności poszczególnych sekcji strony. Kluczowe było zachowanie hierarchii komunikatów – najważniejsze informacje zajmują więc najwięcej miejsca na stronie głównej i poszczególnych podstronach. Skrócone zostały ścieżki prowadzące do najczęściej używanych narzędzi serwisu – formularzy kontaktowych, narzędzi pomocy i obsługi klienta. Na podstawie analizy tysięcy pytań zadawanych przez Klientów ENERGI Konsultantom Infolinii oraz Wirtualnemu Doradcy (ChatBot), powstała bogata baza FAQ zawierająca ponad 700 pytań i odpowiedzi.

Ważnym wyzwaniem podczas prac na serwisie było zapewnienie jego maksymalnej dostępności. Do minimum ograniczono moduły oparte o technologie uniemożliwiające wyświetlanie serwisu w urządzeniach mobilnych, zastępując je m.in. elementami w HTML5.

Ze względu na charakter rynku energetycznego i rozbudowaną zawartość, serwis na każdym etapie powstawał we ścisłej współpracy agencji z klientem. Zadaniem zespołu agencji było między innymi integrowanie wiedzy i opinii z różnych spółek i oddziałów funkcjonujących w ramach Grupy ENERGA. Dzięki temu klienci bez trudu znajdą  w serwisie nie tylko informacje o ofercie i aktualnych promocjach, ale dowiedzą się też jak korzystać z elektronicznego Biura Obsługi Klienta (eBOK), czy dokonać za jego pośrednictwem płatności online za rachunek.

Podczas premiery serwisu udostępniono narzędzie umożliwiające przesyłanie uwag zwrotnych przez jego użytkowników. Mogą oni oceniać funkcjonowanie poszczególnych elementów serwisu, dzięki czemu autorzy na bieżąco dostosowują go do ich potrzeb.